Tuesday 10 December 2013

Direct hit from Him

Bismillah... 

Ceritanya begini, dimasa cuti ini, aktiviti harian-ku di penuhi dengan online facebook. 


Dan ketika asyik dok scroll down newsfeed.. nampak la macam-macam cerita pasal kahwen... MasyaAllah, Alhamdulillah.. ramai yang bina masjid.. especially akak-akak senior IPG.. ada jugak akak senior sekolah menengah dulu.. pendek kata pasal kahwen la. 


Dan aku ni, dengan tak semena-mena terasa jeles dengan orang yang kahwen ni... 



"Ape ?? nak kahwen jugak ke ?" 

Tanya diriku, kepada diriku juga. muehehe. 


Persoalan itu kebiarkan tak berjawab. krik krik. 


Lantas dengan perasaan itu aku scroll down lagi ke bawah... 



.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Nak dijadikan cerita, terbaca lah akan daku, status dari Ust Yahya Adel Ibahim.. 

"Jealousy erodes blessing from your life. Being genuinely happy for others adds value & barakah into your life"


and , I was like.. 




Subhanallah...Astagfirullah.. Allah maha kuasa.. ditegur terus akan diriku, on the spot. Tiba-tiba jantung rasa macam ada benda berat.. mengakui.. kata-kata ni, untuk aku pada waktu itu, ketika itu, saat itu.. cuma asbabnya melalui  post Ust Yahya Adel Ibrahim . 


Aku tahu, bukan aku sorang ja yang mengalami peristiwa amazing ini.. kamu juga pernah kan ?


mengaku sajalah......


bukan sekali, bukan dua kali.. banyak kali aku mengalami peristiwa sebegini dan ditakdirkan hari ini aku postkan di sini. 


itulah, tetiba aku teringat kisah Rasulullah ditegur Allah dalam surah Abasa. 


Nak tau ceritanya ? baca. Nah link --> Alhamdulillah 


Dalam banyak-banyak pengantin yang aku tengok.. yang bawah ni paling Subhanallah gorgeous. 











Selepas kagum dengan kecantikan baju pengantin ini. 


Aku bertekad. 


Nak belajar menjahit.  


Macam tiba-tiba je kan. 


Terima kasih pada pengantin berkenaan yang membangunkan mood menjahit dalam diriku.


Ma aku lah cikgu nya. 


Nanti nak tanya yuran pengajian menjahit berapa yen sebulan. muehehe. 


Kita mula dengan baju kurung. 


Esok cari kain pasang yang murah-murah. 


Doakan. 


Sebab tak nak jadi hangat-hangat chicken shit. 


Kalau ada progress. 


Sudah tentu aku share kat sini. 


Doakan ye. 


Mengharap 








syukron atas doa(s)  kalian. Aamiin. 


Moga dengan doanya aku akan semangat belajar nanti. 


Sampai sini dulu. 


Next time jumpa lagi. 


Sayonara , Assalamualaikum! 


0 0 comments: