Friday 7 June 2013

My nenek

Bismillah. 

Dengan hati sebal dan sedih, aku menulis. 

Hari Jumaat lepas, aku dapat berita nenek diserang stroke, critical state.. pendarahan di bahagian otak.. this is unexpected and bombard me with anxiety and all uneasy feeling. Cuma Jumaat lepas aku tak boleh balik ke Terengganu sebab antara aku dengan ma, sorang kena jaga rumah.. discuss punya discuss, it's better for my mom to make her way there first.. ma aku yang lebih perlu untuk ada kat sana.. plus nenek aku dah di hospitalized.. so kurang sikit keriasauan dalam hati.. duduk tak sampai dua hari dalam hospital, nenek dibawa balik ke rumah.. sebabnya dia tak nak dok kat hospital tu.. ma aku cakap, dia siap goncang-goncang katil hospital tanda protess.. nak cakap orang tak faham.. jadi pelat.. kesiannya ya Allah.. 
Aku kat rumah hanya mampu kol untuk tahu perkembangan..  hanya membayangkan keadaan nenek aku dah buat aku risau, tak tentu arah duduknya.. 

Hari ni, aku nak off to Terengganu.. terpaksa naik bas sebab semua orang ada komitment masing2.. papa aku dah sah2 kerja ma aku baru jer balik dari umah nenek, adik adik sekolah.. so aku buat keputusan nak balik naik bas.. before cuti abes it's better for me to go now. 

Tapi ada jer benda yang merumitkan pergerakan aku ni.. ya Allah.. geram dengan perangai sesetengah manusia yang tak concern pasal orang lain ni.. aku terbayang kalau dia susah or jatuh sakit nanti ada ker orang yang nak tolong dia.. Astagfirullah. aku ni , dan tuko blog jadi tempat mengumpat ker ? ( pang! tampar diri sendiri)

Moga Allah permudah segala urusan aku.. seriously stress.. muka nampak tenang.. dalam hati hanya tuhan yang tahu. 

Bye. Adios.Wasalam. 

1 0 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.