Friday 11 January 2013

Herbalife Distributor

Bismillahirrahmanirrahim.....

Alhamdulillah.. malam ni... I've got some times to update an entry...wohaa... Seperti dijanjikan pada diri sendiri... I wanna make an entry about me becoming Herbalife distributor.. actually tak penting sangat pun bagi orang yang tak fikir ini adalah penting.. errr.. mungkin ayat bahasa Melayu saya berbelit sedikit.. maafkan saya..sudah lama tidak membuat karangan Bahasa Melayu (tiada kaitan) ^^"

Cerita dimulakan dengan aku yang sudah mula bohsan mengadap page Muslimah's Closet I wanna try something new! jerit hati aku ..masa tu la...in my holidays.. sebab aku suka try benda baru.. tau tak .. I love to challenge myself.. but the problem is.. aku ni kadang hanget2 chicken shit jugak.. that's why my mom give her sarcastic look at me.. when I told her that I wanna join Herbalife . But I think that my facial expression at that time really really convincing her.. and I dunno maybe I talk in a confidence way? Amazingly she support me. Yeay! 

Challenge started.. aku pun.. pung pang pung pang.... chatting dengan my friend Yana about joining her.. which I've already mention about joining to her earlier before the holidays.. 

Then my first event... I went to Kelantan Trade Centre (KTC) with my brother..Miizie with no one to send us there.. ikhtiar sendiri.. Dalam keadaan hujan... susahnya aku tahan teksi basah lagi... T_T sedih bila ingat Pak cik teksi tu charge giler mahal.. ambik kesempatan cekik darah oi..... hujan-hujan.. disebabkan aku frust dengan pak cik teksi yang berperangai macam tu....aku sengaja lebihkan tambang dia.. aku cakap...tak pe la pak cik.. saya sedekah.. adeiih.. memang niat nak sedekah. Aku husnuzon pikir mungkin dia ada ramai anak.. then hujan-hujan ni tak ada orang naik teksi dia.. aku dengan adik aku jer.. tu pasal dia charge lebih tak hingat.. and sebab tu la aku bagi lagi extra daripada jumlah yang dia mintak. harap pak cik tu ambil pengajaran..(kalau dia orang yang berfikir la) aku pun anggap sebagai..sedekah. Dah pasal pak cik teksi.. dalam entry lepas aku da citer sikit pasal my dot of change ni.. ^_^

Lepas tu kami dua beradik sekonyong-konyong masuk la dalam KTC.. dengan first time nyer.. dengan tak kenal sesiapa nyer... aku main tanya jer dekat receptionist.. then pandai-pandai buat hala sendiri cari room tempat event berlangsung.. Alhamdulillah.. Allah permudahkan kerja kitaorang.. da jumpa tempat..register apa semua.. aku amik seat dan duduk. tengok kanan, tengok kiri..banyak yang berusia.. semua macam dah expert2..bawak botol air Herbalife yang besar-besar tu...dan aku pada masa ni belum consume produk lagi sebab nak tengok sendiri testimoni secara live baru nak decide betul-betul..sebab aku cerewet sikit bab-bab produk kesihatan macam ni.. takut jadi macam produk A*ai *erry tu.. testimoni gempak habis last2 keluar paper produk tu bahaya untuk kesihatan.. takmo la terlibat dalam produk macam tu... konon la.. padahal dalam hati memang da 70% percent untuk join..dan yang paling tak tahan adik aku yang (agak) pemalu tu sorang-sorang duduk dekat bahagian lain..aku tak boleh duduk tepi dia..segan..banyak lelaki... tapi pandai plak dia sesuaikan diri.. tak expect plak. haha. 

Sebenarnya masa aku dan adik sampai.. majlis da start.. da ada speaker da pun tengah cakap.. tapi ramai lagi yang datang lewat macam kami..masalah kehujanan jugak kot.. disebabkan hal itu aku blurr tak tahu apa yang speaker cakap kat depan. like seriously otak aku tak boleh nak jana apa yang orang depan aku cakap masa tu.. tengok sekeliling.. pandang kiri..kanan.. belakang..semua fokus jer.. last-last aku diam.. nak tegur orang tepi.. tapi dia macam tak mesra alam..( tak sepatutnya aku fikir macam tu) then aku diam jer.. adeeih. kesian. Confirm adik aku punyer situation sama macam aku.

Then come the second speaker.. yang ni.. barulah....aku faham..... baru aku dapat engaged dengan situation dalam room tu.. makin lama.. makin interesting.. aku pulak yang tak tengok orang.. fokus jer... yang aku ingat second speaker ni cerita pasal Kelab Nutrisi dia.. then a little bit pasal how he succeed.. lebih kurang camtu la.. aku pun tak sempat nak salin pape.. tak terfikir pun.. yang ada kat tangan aku hanyalah tentatif program dan handbag aku. huh.

Makin lama.. speaker makin best... my favorite part when some of the audience went to the front and cerita pasal pengalaman diaorang.. ramai jugak la.. 20 orang lebih kot ? tak pasti.. tapi cerita diaorang tu..ada yang buat aku tetibe rasa sebak.. huh. memang la hati sensitip.. tahan jer mata tak mo bagi kolam pecah. Adeiih. -_-''  

Conclusion from what I got from live testimonial ni.. most of them cuba produk ni sebagai ikhtiar untuk sembuhkan penyakit dieorang like diabetes, asthma, high blood pressure, under weight, over weight and etc.. and Alhamdulillah.. dengan izin Allah..penyakit diaorang sembuh.. unexpected.. and starting from that moment.. from their own experience they start sebarkan kebaikan nutrisi Herbalife ni.. yang at the first time dieorang tak terniat pun nak jadi pengedar.. or buat full time Herbalife apatah lagi nak dapat income yang banyak beriban-riban.. everything start with kepayahan.. then unexpected happy moment.. waa aku tumpang bahagia untuk mereka..      \\(^^)//

Part yang last..aku suka jugak..apa tah nama speaker tu..aku lupa.. dia cerita pasal wife dia yang happens to had a very low blood pressure.. nama penyakit aku lupa..and jatuh pengsan is a normal thing for her.. and the speaker da terlalu biasa hantar isteri dia keluar masuk hospital..sampai nurse and doc da cam.. and after consuming Herbalife.. Alhamdulillah blood pressure da ok, sembuh sepenuhnya dari penyakit.. bonus lagi turun berat badan..
.
Me at the moment.. *drop jaw* MasyaAllah all the testimonials are very enticing..very convincing.. tapi ..tapi...aku terpaksa balik sebelum event habis.. sebab da lewat and my mom keep calling me.. huhu terpaksa la den balik walaupun rasa sayang nak tinggalkan majils tu.. arahan mama kita kena patuh oi... kalau mama tak redha atas kita.. Allah pun tak redha... gulp. Nauzubillah.. 

Aku dan adik pun tinggalkan event and balik kerumah.... sempat lagi beli barang sebelum terkejar-kejar tahan transport nak balik. fuh..~ Alhamdulillah sampai rumah dengan selamat.. kalau tak selamat..tak ada la aku menaip kat sini kan.. 

Things that make me happy is.. adik aku pun berminat jugak nak consume and jadi pengedar Herbalife.. haha.. tapi aku cakap kat dia..

"Consume jer dah.. pengedar tak yah lagi... focus study dulu yer.. awak tu baru form 4.. kak Irah tak ape...buat part time jer plus...i'm multitasking and independent girl " (perasan jap depan adik)

Percaya tak? my brother yang form 4 da ada clear vision for his future... for at least he can think which one is the best for him... Alhamdulillah.. 

Eh cerita panjang lebar... dan dipendekkan cerita.... 


1 step dalam bidang ini. Bismillah... :)
Here I am now.. dah sah berdaftar.. jadi.. u guys can put your trust on me to coach you! yeah right..coaching... kalau serius nak consume Herbalife and get a positive result.. kena ada coach yer.....;)

and for those who read this entry and feel like wanna try this awesome product..or any enquiries... boleh pm my personal account.. Miszs Irah or email me at miszs_irah@yahoo.com... 

*Foot Note 
- Semasa menulis entry ni... I've consume this product and my own testimonials is... My period pain which is penyakit senggugut dalam bahasa Melayu..da pun hilang..and i lost I Kg.. Alhamdulillah .. for the fact that aku ni bukan lah overweight sangat but..to maintain the BMI only..... :) 

- Kalau nak tenangkan rohani.... boleh visit blog Al Islah, moga perkongsian dalam blog ni.. boleh bagi manfaat pada readers.. insyaAllah..Aamiin..

- and if u feel like wanna shop Muslimah's clothing... boleh visit page of mine for the latest design.. keh3.. (promote2) Muslimah's Closet fanpage or Muslimah's Closet Personal Account 

- Apa lagi yer..aku doakan agar korang semua success in everything that u do..Aamiin. :) 

- Alhamdulillah for everything . till then guys.... Bon Voyage... Wsalam. 

0 0 comments: