Saturday 21 May 2011

Tips Penjagaan Muka




  • Agar wajah selalu segar, berseri-seri dan cantik, cucilah at least 5 kali sehari dengan air wudhu. Lalu ambillah sajadah, solat, berzikir, dan berdoa.
  • Untuk menghilangkan stress, cukup dengan memperbanyakkan solat. Ketika solat, kita mengerakkan seluruh tubuh. Lalu berkomunikasilah pada Allah SWT dengan zikir dan doa.
  • Untuk pelembab, agar awet muda, gunakanlah senyuman. Tidak hanya di bibir tapi juga di hati. Jangan lupa bisikkan 'kata kunci', 'Allahuma Kamma Hassanta Khalqii Fahassin Khuluqii' (Ya Allah sebagaimana engkau telah memperindah kejadianku, maka perindah pula akhlakku. (HR Ahmad).- [DOA TENGOK CERMIN ]
  • Untuk punya bibir cantik , bisikkan kalimat-kalimat Allah, tidak berbohong atau menyakiti hati orang lain, tidak menyombongkan diri atau takabur.
  • Agar tubuh langsing , mulus, diet yang teratur dengan berpuasa seminggu 2 kali, Isnin dan Khamis. Jika kuat, lebih bagus lagi puasa Nabi Daud AS i.e. selang satu hari. Makanlah makanan halal, perbanyak sayuran, buah-buahan, dan air putih.
  • Untuk mengembangkan diri , sebarkan salam dan persahabatan yg ikhlas. Dengan demikian kita akan banyak dikenal dan disayangi.

4 0 comments:

Intan Syafiqah said...

sebenarnye banyak benda dalam islam, yg kite tak practice kan.. rugi kalau kita tak selami keindahan islam tu sendiri sebab islam sebenarnya dah perfect! tak payah pertolongan jus mate 5 kalau nak kurus. puasa isnin khamis pun dah cukup! subuhannallah

=)

fara feroza said...

ssetuju dengan plankton seksi... semoga kita semua berjaya praktikan semua ni..untuk kesejahteraan hidup dunia akhirat..dan kecantikan.:)
dalam satu masa

Diari Si Froggie said...

memang byk petua yang bagus tapi kita tak amalkan dalam islam..
nice entry :)

Adib Syazwan said...

sangat-sangat menarik..=)